tiistai 30. huhtikuuta 2013

Paulalla on villit rillit!

Tänään oli aikas mukava työpäivä. Aamupäivällä seuriksella oli vappuhulinaa perheille; kaupattiin foliopalloja (olisin halunnut kuvata palloröykkiötä, mutta pallot hupenivat aika lailla samaa tahtia kuin niitä saatiin täytettyä), myytiin munkkeja ja juotavaa, annettiin lapsille mahdollisuus askarrella vappuhattuja ja -naamareita ja pidettiin kasvomaalauspistettä.

Minun hommakseni muotoutui kasvomaalaus. Istuin pari tuntia satulatuolilla ja minun edessäni olevalle tuolille vaihtui lapset kuin liukuhihnalla. Kun edellisen lapsen maalaus oli valmis, oli seuraava jo tulossa maalauttamaan poskensa tai kämmenselkänsä. Minulla ei ole mitään hajua, kuinka monta Angry birdiä, Hello kittyä, perhosta ja traktoria (oli niitä muitakin) maalasin sen parin tunnin aikana. Oli kyllä kivaa hommaa, en ole muistaakseni ennen tehnyt sellaista. Poskitaideteoksista olisi ollut kiva saada kuvia, mutta eipä siinä mitään ehtinyt kuvailla. Pitää vaan muistella päänsisäisesti. (:

Perheiden vappuhulinoiden jälkeen minulla oli vielä varhaisnuorten kerhot. Puhuttiin kolmas- ja neljäsluokkalaisten kanssa vapusta ja Jeesusmarssista, tehtiin iskulauserintanappeja (tyyliin "Kissat rulaa" tai Porin Ässät) ja pelattiin biljardia. Oli oikein mukavaa aikaa.

Kerhojen jälkeen viivyin vielä hetken aikaa töissä, postitin rippikoululaisille kirjeitä. Sitten tulin kaupan kautta kotiin. Jotenkin minua ramasi ihan hirveästi, joten torkuin sohvalla hetkisen. Onneksi laitoin herätyskellon päälle, sillä muuten olisin nukkunut varmaan aamuun asti. Ei kai sekään väärin olisi ollut, mutta ihan kiva kai olla vähän kauemmin hereillä vappuaattona, kuin vain kuuteen. Kun heräilin horroksestani, päätin käväistä parvekkeella ottamassa vappuasukuvia.

(hyvä toi lanteille menossa oleva käsi)





Ostin perjantaina itselleni Prismasta vappulasit. Halusin laittaa töihin jotain vapukasta, eikä minulla ollut ennestään mitään tarkoitukseen sopivaa. Löysin aivan mahtavan ihanat jättilasit ja olihan ne pakko sitten ostaa! Yhdistin lasit sukkiksiin ja H&M:n mekkoon, josta irroitin laput vasta tänään. Uudistin koltun siis. Tennaritkin ovat aika uudet, ostin ne alkukeväällä Stadiumista.


Noista kokokuvista ei välttämättä saa käsitystä, millainen tuo mekko oikein on. Mutta tadaa, kangashan on pinkkiä seeprakuviota, jonka seassa kirmaa pinkkejä seeproja! Ehkä aika epä-Paulamainen vaate, mutta jotenkin minu oli vaan pakko saada tuo mekko alesta, se on mielestäni kuin karkki.


 ...Karkkimekon kanssa oli sitten puettava karkkimaisia koruja. Seepra on kirppikseltä ostettu rintakoru, jonka olen ripustanut killumaan ketjuun. Rannekorut ostin muutama vuosi sitten kymppileiriltä ja värikkään kaulakorun sain ensimmäisestä harkkapaikasta, kun yksi sokea mies teki sen minulle. Korvikset on tuotu Nigeriasta ja kello ostettu Lidlistä. Ihanaa, överiä väriherkuttelua!


En oikeastaan tiedä, miten tämä vappuaatto tästä jatkuu. ♥ on jossain kokouksessa (hmm tai saunaillassa, minulla on omat epäilykseni sen kokousteluluonteesta) kai vielä jonkin aikaa. Oli vähän puhetta, että menisimme syömään, mutta en ole ihan varma, kykenenkö. Olen sen verran pöllämystynyt vielä niiden torkkujen jälkeen. No mutta, katotaan mitä tapahtuu. Moikka!

Ei kommentteja: