torstai 20. syyskuuta 2012

Syksytreffit

Sain silloin joskus alkuvuodesta ne pari leffalippua. Viime viikolla alkoi sitten tuntua siltä, että tekisi mieli käyttää ne. Varasin meille paikat yhteen näytökseen, ja heittäydyin jopa niin hurjaksi, että varasin myös ravintolapöydän samalle päivälle (pöytävaraus, kamalan aikuista! :o). Kun merkkailin lauantain menoja kalenteriin, huomasin että silloin olisi meidän kuukausipäivämme (2 v 4 kk). Joten varaukset sattuivat juuri passelille treffipäivälle!

Lauantaiaamuna oli niiin nätti ilma, joten ehdottelin, että ehkä voisimme mennä ulos jo suunniteltua aiemmin. ♥ oli heti innoissaan: "joo, mennään vaikka Ideaparkkiin!". Olin kyllä tarkoittanut jotakin ulkoilmaisempaa, mutta shoppailu alkoi kuulostaa ihan hyvältä. Laitoimme itsemme valmiiksi ja lähdimme ajelemaan kohti Ideaparkkia.


 Neitillä on nätit silmät...
...ja oikein valloittava hymy.

Olikin oikein mukavaa shoppailua. Ensin pyörittiin vähän kenkäkaupoissa (ilman ostotapahtumia) ja sitten syvennyttiin urheilukauppojen tarjontaan. ♥ osti itselleen jotkut kengät Stadiumista, minä ahtauduin sovituskoppiin jumppakuteiden kanssa. Olen näet miettinyt, että saattaisi lisätä motivaatiota tanssimiseen, jos minulla olisi jotkut oikeat liiksavaatteet, eikä vaan jotkut kulahtaneet leggarit ja toppi. Niinpä ostaa päräytin itselleni urheilurintsikat ja tekniset pöksyt ja topin. Tuli ihan hyvä diili: Kun ♥ osti omat ostoksensa, hän liittyi samalla Stadiumin kanta-asiakkaaksi (vai millä nimikkeellä niitä siinä puljussa kutsutaankaan). SOC:n tekniset vaatteet olivat jäsenille 25 prosentin alessa, joten sain sekä pöksyistä että rintsikoista vitosen pois. Ja toppi oli muuten vain edullinen, se oli joku Niken neljä kymppiä maksava jumppapaita, mutta tarjouksessa 14,95 €. Siispä sekä aloitteleva urheilija ja aleshoppailija minussa kiittävät.

Urheiluvarusteiden hankkimisen jälkeen olikin sitten hyvä pitää mussutustauko Arnold'silla. :D Syötiin puokkiin Bagel, juoma ja muffinssi. No okei, minä söin bagelin yksin, kun ♥ ei halunnut. Savuporo-bagel oli ihan ok-hyvää, mutta voi olla, että en enää osta sellaista. Taas kävi niin, että kun odottelin ruuan saapumista, otin kuvan vain aterian osasta, enkä enää malttanut kuvata varsinaista ruokaa.


Herkuttelupaussin jälkeen kierreltiin vielä joissakin kaupoissa. Muistin, että tarvitsisin jotakin peruspaitoja (minulla ei ole melkein yhtään, koska ne on niin tylsiä shoppailtavia) ja suuntasin Tokmannille. Muiden kauppojen peruspaidat näyttivät niin tyyriiltä, etten ikinä raaskisi ostaa (siis viistoista euroa yksivärisestä pitkähihaisesta!?!?) niitä. Ajattelin, että Tokmannilta voisi löytyä halvemmalla. Aavistukseni oli oikea, ja kotoutinkin itselleni mustan paidan seitsemällä eurolla. Jälkeenpäin minua ihmetyttää ainoastaan se, miksen tajunnut ostaa useampaa kerralla!

Tokmannin jälkeen (tai sitä ennen, en ole ihan varma) kävimme hakemassa leffairtokarkkeja ja -limpparia Minimanista. Sitten olikin aika maleksia hissukseen ulos päin. Vielä ei ollut mikään kiire, vaan ♥ ehti ihan hyvin käydä Catwalkin putiikeissa ja minä Gina Tricot'n sovituskopissa napsimassa asukuvia. :D

 paita - kaverilta saatu (muistaakseni teatterin puvustamon kirppikseltä ostettu)
shortsit - KappAhl
sukkikset - Seppälä

 kengät - Prisma
laukku - Fida

tää oli jotenkin kiva, vaikka/kun naama on suttua

Ideaparkista ajellessamme teimme sotasuunnitelman. ♥ tiputtaisi minut Finlaysonin kulmille ja menisi etsimään autolle säilytyspaikan. Minä kävisin Plevnassa lunastamassa varatut leffaliput, ja tapaisimme sitten Rossolla. Teimme niin. Kun kävelin Finlaysonilta Koskipuistoon, tuli tosi vahva Tampere-olo. Syksy-Tampere on minulle se rakkain Tampere, ja tuntui että se ympäröi minut hurjan vahvasti siinä käveleksiessäni. Oli pakko pysähtyä räpsäisemään jotakin kuviakin. Harmi vain, että oli aika synkkä ilma. Synkkä, tunnelmallinen. (:

 

Kun löysimme jälleen toisemme, ei ollut ihan vielä pöytävarauksen aika. Pyysin deittiäni ottamaan vielä pari kuvaa kivan puun alla.

  
takki - Ellos
huivi - kirppis


 Noo, mentiin silti Rossoon kysymään, josko siellä olisi tilaa, vaikkei varauksemme ollut vielä alkanut. Ja pääsimmekin heti istumaan ja selailemaan ruokalistaa. Tosin sitä ei tarvinnut kovin paljoa selailla, kun olimme vähän niin kuin päättäneet, että käyttäisimme Cityshopparin "2 kana-annos X:ää yhden hinnalla" -tarjouksen. Tilasimme siis ne (♥:lle siihen vielä ranskiksia, kun annokseen ei kuulunut mitään perunaa/riisiä/pastaa). Aloittelimme salaattipöydän kanssa, siemailimme juomia ja viipyilimme. Lopulta saimme ruoka-annokset nokkiemme eteen, ja vedimme ne hyvällä halulla napoihimme. Nams.


(juu, oli mulla seuraakin!)

Ruuan jälkeen tassuttelimme leffateatterille. Kävimme ostamassa popcornit (yhyy, ei ollut enää saatavilla niitä kivoja mausteita!) ja pääsimme melkein heti sisään saliin. Mainoksia tuntui tulevan ikuisuuden, mutta lopulta elokuva alkoi. Olimme varanneet paikat Ted-elokuvan näytöksestä. Sehän siis kertoo tyypistä, joka on kasvanut yhdessä puhuvan pehmonallen kanssa. Vuosien vieriessä nallesta on tullut tyypin paras ystävä. Kuulostaa söpöltä, mutta nalle on vähän jotakin muuta kuin söpö. Nalle on nimittäin melkoinen rilluttelija, pössyttelijä, bilettäjä.

Family Guy -sarjan tekijöiden leffan idea vaikutti ihan hauskalta, mutta minua epäilytti, pitäisinkö sen tyylistä. Ennakkoluuloni osuivat oikeaan, leffa oli vähän liian "roisi" minun makuuni. Ei siinä kai ollut ihan yltiömäisesti päihde/seksi/vessahuumoria ja kiroilua, mutta jotenkin silti liikaa minulle. Kyllä jotkut kohdat olivat minustakin hauskoja, mutta en kyllä hankkisi leffaa itselleni. Haha sehän on yleensä minun käyttämäni elokuva-arvosteluasteikko: Hankkisinko leffan itselleni DVD:nä vai en. ♥ tykkäsi pätkästä kovasti, niin kuin olin alunperin ajatellutkin. Hyvä hyvä. (:

Leffasta poistuttuamme mietittiin vähän aikaa, lähtisimmekö suoraan kotiin vai kävisimmekö vielä jossakin. Minun ehkä pikkiriikkisesti teki mieli laulaa karaokea, mutta päädyttiinkin ♥:n kavereiden kanssa johonkin biljardi-baariin. Hengailtiin siellä vähän aikaa ja painuttiin sitten kotiin nukkumaan. Mukava treffipäivä. (:


2 kommenttia:

iituliina kirjoitti...

Mekin käytiin kattomassa Ted (ekaa kerta leffassa Turussa ja ekaa kertaa leffassa keskiyön yli)! Ei mulla muuta, en tiiä mitä mieltä oon leffasta, oli vähän sellasta että nojoo :D samppu lupas mennä mun kans kattoo magic mikeekin, sitä odotellessa

Paola kirjoitti...

Sunday ei luvannu lähtee Magic Mikeen, sano vaan että mee tyttöjen kanssa. Ihan kiva muuten, mut ei mul oo tääl mitään tyttöjä, yhyhyy...! :P