perjantai 12. maaliskuuta 2010

Colours of the wind week

Tiistaina PTR värjäsi minun ja M:n hiukset. Yleensä olen värjännyt hiuksiani vain värihuuhteluilla, jotka kestävät päässä suunnilleen viikon, mutta tällä kertaa halusin vähän kestävämmän lopputuloksen. En kuitenkaan kestoväriä, sillä pidän luonnollisesta väristäni, enkä sitäpaitsi jaksaisi värjäillä juurikasvuani piiloon jatkuvasti. Yleensä olen valinnut punaisen värin, ja tälläkin kertaa punainen houkutteli. Tokmannilla oli yhtä ainoaa punaista kevytväriä, joten ostin sen. Väri oli nimeltään vaaleanruskea punamahonki. Lopputulos oli kuitenkin aika tumma, tummempi kuin olin ajatellut. Onneksi tämäkin väri on kiva, ettei tullut mitään katastrofia. Tämä väri näyttää kivan erilaiselta eri valoissa. Hauskaa. ^^*



Keskiviikkona uimahallikäynnin jälkeen käväisin Kaimakaverillani, olin luvannut hakea hänen djembensä muuttoa karkuun, minun luokseni hoitoon joksikin aikaa. Kaima pyysi minua myös katsomaan, josko hänen kirpparitavaroissaan olisi jotakin, mikä minua kiinnostaisi. Ilmaisshoppailin vihkon ja kirjepapereita sekä tosi kivan pitkän paidan, jonka väri sattui sopimaan nykyiseen hiusväriini. Tumma poltettu oranssi, sanoisinko. Oli ihana nähdä Kaimaa pitkästä aikaa, vaihtaa kuulumisia.





Torstaina tehokkaan tiimityörupeaman jälkeen kävimme S:n kanssa Seppälässä. S tarvitsi hautajaisiin paidan, minä keskityin aleshoppailuun. Hämmästyin taas, kuinka taitava aleshoppailija olenkaan; Ostin alkuperäishinnaltaan 57,15 euron ostokset kymmenellä eurolla ja neljälläkymmenelläviidellä sentillä. Mukaan kaupasta lähti ainakin hienostelualkkareita ja pari huivia. Tuo keltapinkki teinihuivi oli ihana löytö, etenkin kun olin joutunut edellisenä päivänä luopumaan rakkaimmasta huivistani. Kukallinen venäläishuivini lähti jonkun pitkäkyntisen matkaan koululta, harmittaa kovasti. :CC


Tänään tuntui ihan lauantailta. Kun minä lojuin vielä sängyssäni, kämppikseni oli jo käynyt kaupassa ja tuonkaltaisen aktiivisuuden ansiosta vietimme hänen kanssaan boheemia taiteilija-aamiaista eilen siivotussa keittiössämme. Pöydässä oli ainakin tummia viinirypäleitä, kultaisia sämpylöitä ja raikasta jugurttia. Aurinko kirkasti kahdenlaiset kukkaverhot ja kukallisen vahakankaan (kaikki villin värikkäitä, ihana sekamelska!) ja taustalla soi Ultra bran hörhölyriikat. Ihana lauantaiaamu perjantaina. ♥



Koska oli meneillään taiteilija-aamiainen, halusin ottaa esille vesivärit ja maalata jotakin. Kämppiksen Nepalista tuodut norsuasiat toimivat suuntaviivoina piirustukselleni. Oli kivaa pitkästä aikaa maalata, ja olisin voinut tehdä vielä toisenkin kuvan, mutta lähdinkin saattamaan kämppistä junalle. Ulkona oli taas vallan mainio ilma, että pakkohan kämpästä oli jonnekin liikahtaa.


Kävin kämppiksen kanssa kirjastossa, lainasin itselleni elokuvia. Jatkettiin matkaa juna-asemalle päin ja erottiin kirpputorin kohdalla. Itselleni en tällä kertaa löytänyt mitään ostettavaa (jazz-aiheiset lasinaluset meinasivat lähteä mukaani ja päästä huoneeni seinälle, mutta en sitten jaksanutkaan ostaa niitä), mutta eräässä pöydässä oli huokealla hinnalla kämppiksenväriset tennarit. Juuri lähtiessämme kämppis oli harmitellut, ettei ulkona voi vielä pitää tennareita, kun on niin märkää. Hän on myös maininnut, kuinka harmillista on, että hänen tennarikokoelmansa on pienentynyt olemattomiin luonnollisten poistumien (?) kautta. Joten nämä kenkulit olkoon kämppikselle!

Tänään minulla oli ruokana herkkusienikebabpastaa, se oli oikein herkullisen punaista. Ja herkullista. Kotimatkalla näin kirjavan pörrökisun. Muita viikon värejä olivat ainakin ulkoiluposkienpunainen ja auringonvalkoinen.

Ei kommentteja: